Bild mit TextAutomatisch generierte Beschreibung

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO KOSMOSMUZEUM.PL 

INHALT: 

  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
  2. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z COSMOSMUZEUM.PL
  3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W COSMOSMUZEUM.PL
  4. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
  5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
  6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN WYDANIA PRODUKTU
  7. WARUNKI KORZYSTANIA Z BILETU
  8. WARUNKI KORZYSTANIA Z VOUCHERA
  9. KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
  10. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
  11. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  12. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
  13. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
  14. OPINIE O MUZEUM
  15. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
  16. PRAWA AUTORSKIE DO SERWISU INTERNETOWEGO
  17. SCHLUSSBESTIMMUNGEN

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://cosmosmuzeum.pl (dalej jako: „Internetdienst”, „Serwis" oder "Cosmosmuzeum.pl”).

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego, w szczególności zasad i warunków, na jakich nastąpi korzystanie z usług elektronicznych dostępnych w Serwisie Internetowym oraz zakup biletów wstępu na wystawy i inne wydarzenia kulturalne organizowane w „Cosmos Muzeum” (dalej jako: „Muzeum”).

Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji o korzystaniu z Cosmosmuzeum.pl, regulują w szczególności zasady korzystania z Serwisu Internetowego i dokonywania zakupów, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.

Zapraszamy do zapoznania się regulaminem

Zespół Cosmosmuzeum.pl

  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
  1. Właścicielem Serwisu Internetowego oraz Muzeum „Cosmos Muzeum” jest spółka COSMOS MUZEUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie (adres siedziby i do korespondencji: ul. Łucka 15/3 00-842 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000773004; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5000,00 zł; NIP: 5272884234, REGON: 382653720, adres poczty elektronicznej: info@cosmosmuzeum.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 501 157 610.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich osób korzystających z Serwisu Internetowego, chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
  3. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą mają następujące znaczenia:
  1. AKT O USŁUGACH CYFROWYCH rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).
  2. BILET – rodzaj Produktu dostępnego w Serwisie Internetowym, nośnik prawa umożliwiający jego posiadaczowi wstęp do Muzeum na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, Regulaminie Zwiedzania oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zakupionego Biletu.
  3. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  4. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktu do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.
  5. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
  6. KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również zawarcie Umowy Sprzedaży) nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Ponadto od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się także do osoby fizycznej, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również zawarcie Umowy Sprzedaży) jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Serwisie Internetowym i Muzeum.
  8. NIELEGALNE TREŚCI informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
  9. PRODUKT – dostępne w Serwisie Internetowym Bilety, Vouchery lub innego typu świadczenia, zgodnie z opisem danego Produktu, które mogą być przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  10. VERORDNUNGEN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
  11. BESUCHSORDNUNG – odrębny regulamin zwiedzania Muzeum dostępny na stronie Serwisu Internetowego oraz w recepcji Muzeum, który stanowi integralną część warunków Umowy Sprzedaży Biletu między Klientem i Sprzedawcą.
  12. SERWIS INTERNETOWY, SERWIS, COSMOSMUZEUM.PL – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę i dostępny pod adresem internetowym https://cosmosmuzeum.pl
  13. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  14. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
  15. USŁUGOBIORCA, KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
    a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Serwisu Internetowego, w tym zawierająca lub zamierzająca zawrzeć Umowę Sprzedaży.
  16. USŁUGODAWCA, SPRZEDAWCA – spółka COSMOS MUZEUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie (adres siedziby i do korespondencji: ul. Łucka 15/3 00-842 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000773004; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5000,00 zł; NIP: 5272884234, REGON: 382653720, adres poczty elektronicznej: info@cosmosmuzeum.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 501 157 610.
  17. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
  18. MUZEUM – muzeum „Cosmos Muzeum” prowadzone przez Usługodawcę i znajdujące się pod adresem: ul. Łucka 15/3, 00-842 Warszawa.
  19. VOUCHER – rodzaj Produktu dostępnego w Serwisie Internetowym, nośnik prawa uprawniający jego posiadacza do bezgotówkowego złożenia Zamówienia na Bilet (zakupu Biletu) zgodnie z niniejszym Regulaminem, w oznaczonym terminie oraz do wartości nominalnej na nim zapisanej. Voucher zastępuje środki pieniężne potrzebne do opłacenia Zamówienia za wybrany Bilet.
  20. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Vouchera ze Sprzedawcą.
  21. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z COSMOSMUZEUM.PL
  1. W ramach Serwisu Internetowego Usługodawca udostępnia informacje o prowadzonym Muzeum oraz organizowanych w nim wystawach i innych wydarzeniach kulturalnych. Za pośrednictwem Serwisu Internetowego prowadzona jest również sprzedaż Produktów, w tym Biletów, które umożliwiają jego posiadaczowi wstęp i korzystanie z Muzeum na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, Regulaminie Zwiedzania oraz zgodnie ze szczegółowymi warunkami zakupionego Biletu.
  2. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i niniejszym Regulaminem, zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym Nielegalnych Treści.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania
    w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie i wykonanie umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).
  5. USŁUGI ELEKTRONICZNE W COSMOSMUZEUM.PL
  1. Korzystać z Serwisu Internetowego na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.
  2. Korzystanie z Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych przez Usługobiorców jest nieodpłatne. 
  3. W Serwisie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
  4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w pkt. 10 Regulaminu.
  5. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Usługobiorcę pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Serwisie Internetowym. W zależności od rodzaju Produktu, jego dodanie do elektronicznego koszyka może zostać poprzedzone wyborem rodzaju i ilości Produktu lub też innych szczegółowych warunków Produktu (np. daty i godziny ważności Biletu). Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Usługobiorcę łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Kupuję i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Serwisu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych dotyczących Usługobiorcy: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej oraz sposobu płatności. W przypadku Produktu będącego Voucherem możliwe jest również  – jeśli dotyczy – dodanie treści wiadomości i adresu poczty elektronicznej osoby trzeciej, do której ma zostać przesłany zakupiony Voucher. W wypadku Usługobiorców niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
  6. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
  7. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Serwisu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się” lub innego podobnego pola akcji. Na Newsletter można się również zapisać, w razie udostępnienia takiej możliwości, poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie dokonywania innych czynności na stronie Serwisu, np. składania Zamówienia – w takim wypadku z chwilą złożenia Zamówienia Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
  8. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@cosmosmuzeum.pl lub też pisemnie na adres: ul. Łucka 15/3 00-842 Warszawa.
  9. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY 
  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Serwisie Internetowym zgodnie z pkt. 3.13 Regulaminu.
  2. Cena lub wynagrodzenie za Produkt uwidocznione na stronie Serwisu Internetowego podane jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie lub wynagrodzeniu wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a gdy charakter Produktu nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane, a także – jeśli dotyczy – o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Serwisu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Serwisie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia przebiega standardowo w następujący sposób:
    1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Serwisie Internetowym zgodnie z pkt. 3.13 Regulaminu.
    2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 4.3 lit. b) Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Serwisu Internetowego Sprzedawcy.
  5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
    1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    2. Płatności elektroniczne i kartą płatnicza za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl – szczegółowe informacje o aktualnych sposobach płatności dostępne są na stronie Cosmosmuzeum.pl w trakcie składania Zamówienia oraz na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, kapitał zakładowy: 5 476 300,00 zł, NIP 7792369887, REGON 301345068.
  2. Klient obowiązany jest do dokonania płatności niezwłocznie po złożeniu Zamówienia (kliknięciu pola „Kupuję i płacę” na stronie Serwisu). W przeciwnym razie rozpoczęta sesja płatności może wygasnąć, a złożenie Zamówienia i zawarcie Umowy Sprzedaży nie dochodzi do skutku. Klient może wówczas ponowić proces składania Zamówienia tak jak za pierwszym razem.
  3. W wyjątkowych przypadkach, takich jak awaria systemu teleinformatycznego, uniemożliwiająca samodzielne złożenie i opłacenie Zamówienia przez Klienta na stronie Serwisu, Sprzedawca dopuścić może dokonanie przez Klienta płatności gotówką lub kartą płatniczą bezpośrednio przy odbiorze osobistym Produktu w kasie Muzeum.
  4. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN WYDANIA PRODUKTU
    1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby wydania Produktu:
  1. Odbiór osobisty Biletu lub Vouchera w kasie Muzeum w godzinach jego otwarcia.
  2. Przesyłka elektroniczna – w braku odmiennej informacji przy Produkcie, przyjmuje się, że każdy Bilet i Voucher wystawiany jest domyślnie w postaci cyfrowej. Przesyłka elektroniczna polega na przesłaniu Produktu (tj. w przypadku Biletu i Vouchera – unikalnego kodu / numeru identyfikacyjnego przypisanego do tego Biletu lub Vouchera) na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia.
  1. Odbiór osobisty, jak i przesyłka elektroniczna Produktu do Klienta są bezpłatne.
  2. Wydanie Produktu Klientowi następuje (i) do 2 Dni Roboczych od dnia uznania rachunku bankowego lub rozliczeniowego Sprzedawcy – w przypadku złożenia i opłacenia Zamówienia z przesyłką elektroniczną Produktu lub (ii) bezpośrednio przy zakupie w kasie Muzeum – w przypadku Zamówienia opłaconego z odbiorem osobistym w kasie Muzeum, chyba że przy danym Produkcie lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostarczenia lub gotowości do odbioru, terminem dostawy lub gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
  3. WARUNKI KORZYSTANIA Z BILETU
  1. Bilet umożliwia jego posiadaczowi wstęp do Muzeum i udział w organizowanych w ramach Muzeum wystawach lubi innych wydarzeniach kulturalnych na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, Regulaminie Zwiedzania (bądź też odrębnym, szczegółowym regulaminie danej wystawy lub wydarzenia – jeśli ma zastosowanie do Biletu danego rodzaju) oraz przede wszystkim zgodnie ze szczegółowymi warunkami zakupionego Biletu, określającymi m. in. datę i godzinę ważności Biletu (termin wizyty) i liczbę osób objętych prawem wstępu na podstawie Biletu.
  2. Bilety nie są imienne – Klient przed ich wykorzystaniem może je przekazać innej osobie, nie może jednak ich sprzedawać za cenę wyższą niż nominalna, za którą dokonał zakupu w Serwisie Internetowym.
  3. WARUNKI KORZYSTANIA Z VOUCHERA
  1. Usługodawca prowadzi również sprzedaż Voucherów, które zastępują środki pieniężne o wartości nominalnej na nich zapisanej i umożliwiają tym samym bezgotówkowe dokonanie Zamówienia na Bilet (zakup Biletu) na warunkach podanych w niniejszych postanowieniach Regulaminu. Poniższe warunki mają zastosowanie, o ile przy zakupie danego Vouchera nie wskazano wyraźnie inaczej.
  2. Voucher wydawany jest na okaziciela w postaci wyłącznie cyfrowej (jako plik komputerowy przesyłany drogą poczty elektronicznej) i opatrzony jest indywidualnym numerem identyfikacyjnym, który umożliwia jego realizację. Sposób i termin dostarczenia Vouchera regulują postanowienia punktu 6. Regulaminu.
  3. Każdy Voucher posiada okres ważności liczony od daty jego wydania. O ile z treści Vouchera nie wynika inaczej, ważny jest przez okres 12 miesięcy.
  4. Voucher może zostać wykorzystany jednorazowo na zakup wybranego Biletu oraz nie później niż przed upływem jego okresu ważności.
  5. Aby zrealizować Voucher, wystarczy wprowadzić i zatwierdzić jego unikalny numer identyfikacyjny w odpowiednim polu Formularza Zamówienia podczas składania Zamówienia na Bilet w Serwisie. O prawidłowym zastosowaniu Vouchera poinformuje Usługobiorcę stosowny komunikat na stronie Serwisu Internetowego.
  6. Voucher nie podlega wymianie na ekwiwalent pieniężny (w całości lub w części) ani na żadną inną formę rekompensaty. Wartość Vouchera nie podlega oprocentowaniu ani waloryzacji. Zastrzeżenie, o którym mowa w niniejszym punkcie, nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek uprawnień ustawowych Konsumentów przyznanych przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Vouchera nie można wykorzystać do zakupu innego Vouchera.
  8. W przypadku konieczności dokonania z jakiejkolwiek przyczyny zwrotu za transakcję zrealizowaną przy użyciu Vouchera, zwrot następuje w formie nowego Vouchera, chyba że Klient i Usługodawca uzgodnią inaczej. W przypadku gdy płatność Klienta przekraczała wartość posiadanego Vouchera, pozostała kwota uiszczona powyżej wartości Vouchera zwracana jest przez Usługodawcą zgodnie z pierwotnym sposobem płatności użytym przez Klienta. 
  9. KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail: info@cosmosmuzeum.pl),  za pośrednictwem których można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania z Serwisu Internetowego i dokonywanych w nim zakupów. Usługobiorcy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.
  1. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
  1. Niniejszy punkt 10. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych w związku z działalnością Serwisu Internetowego i Muzeum, w tym dotyczących zakupu Biletów i Voucherów, a także Usług Elektronicznych świadczonych przez Usługodawcę.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy/Sprzedawcy wobec Usługobiorców/Klientów określone są przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
  3. Reklamacje można składać bezpośrednio do Usługodawcy/Sprzedawcy, w szczególności pisemnie na adres: ul. Łucka 15/3 00-842 Warszawa lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: info@cosmosmuzeum.pl.  
  4. Zaleca się uwzględnienie w opisie swojej reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) swoich oczekiwań lub roszczeń; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy/Sprzedawcy.
  6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca/Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o uzupełnienie lub podanie dodatkowych informacji oraz przesłanie dowodów (np. zdjęć), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. 
  7. Usługodawca/Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
  8. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  1. Konsument, który zawarł umowę z Usługodawcą na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem przypadków określonych w ppkt. 11.2 niżej oraz kosztów wskazanych w ppkt. 11.3 niżej.
  2. Usługodawca informuje, że nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów zakupionych Biletów do Muzeum – podstawą prawną są przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, zgodnie z którymi prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi m. in. w odniesieniu do umowy, której przedmiotem jest:
  1. świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi (art. 38 ust. 1 pkt 12 Ustawy o Prawach Konsumenta); a także
  2. inne usługi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy (art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o Prawach Konsumenta). 
  1. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia wykonania usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, o którym mowa w ppkt. 11.2 lit. b wyżej, to ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez przedsiębiorcę do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zgodnie z danymi kontaktowymi Usługodawcy podanymi na wstępie niniejszego Regulaminu. Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy zawartego w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta i dodatkowo załączonego do poniższego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. 
  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
  1. dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z nich;
  2. dla pozostałych umów (np. przedmiotem których jest świadczenie usług) – od dnia zawarcia umowy.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy, przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności (z zastrzeżeniem kosztów rozpoczętego świadczenia, o których mowa w pkt. 2 wyżej). Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
  1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/
  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie Konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem Konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
  4. [Ważne! Możliwość składania skarg za pośrednictwem platformy ODR wygasa z dniem 20 marca 2025 r., a sama platforma zostanie zlikwidowana 20 lipca 2025 r.] Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
  5. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
  6. Niniejszy punkt 13. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Usługobiorców/Klientów będących Konsumentami, chyba że zastosowanie do nich postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone.
  1. Usługodawcy/Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Usługobiorcą/Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Usługobiorcy/Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy.
  2. Usługodawca/Sprzedawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Usługobiorcę/Klienta, w szczególności podanych w trakcie składania przez niego Zamówienia. W zakresie weryfikacji Usługodawca/Sprzedawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Usługobiorcy/Klienta przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca uprawniony jest do wstrzymania realizacji Zamówienia przez Usługobiorcę/Klienta na czas trwania weryfikacji.
  3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
  4. Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków realizacji umowy przez Usługodawcę/Sprzedawcę nie będą stanowiły podstawy dla Usługobiorcy/Klienta do odstąpienia od umowy lub też domagania się odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy zostało spowodowane czynnikami, za które Usługodawca/Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i do których powstania się nie przyczynił.
  5. Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy/Klienta odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające ze zdarzenia o charakterze siły wyższej (np. niezapowiedziane przerwy w dostawie prądu lub dostępie do sieci Internet, ataki hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, wojny, zamieszki, rozruchy, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, strajki pracownicze, akty władzy wykonawczej lub ustawodawczej) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza uzasadnioną kontrolą Usługodawcy.
  6. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny lub wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy, z zastrzeżeniem, że gdy roszczenie związane jest wyłącznie z danym świadczeniem (np. Produktem), to odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy ogranicza się do uiszczonej ceny lub wynagrodzenia tylko za to świadczenie (np. Bilet lub Voucher), a w każdym razie nie więcej niż do kwoty 500,00 (słownie: pięciuset) złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia jakiejkolwiek umowy lub niezwiązanych z daną umową. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, spowodowane winą umyślną lub rażącym niedbalstwem. Usługodawca/Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta.
  7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą a Usługobiorcą/Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy/Sprzedawcy.
  8. OPINIE O MUZEUM
    1. Usługodawca może udostępniać na stronach Serwisu Internetowego opinie na temat jego Produktów oraz Muzeum.
    2. Wyrażenie opinii możliwe jest np. za pomocą dedykowanego formularza opinii, który może być udostępniany bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego (w tym za pomocą zewnętrznego widgetu serwisu zbierającego opinie we współpracy z Usługodawcą) lub też przesyłany do Klienta za pomocą poczty elektronicznej po dokonaniu zakupu. Klient może także podzielić się swoją opinią o Serwisie Internetowym i jego Muzeum lub Produktach w indywidualnej komunikacji z Usługodawcą lub na jego profilach, grupach dyskusyjnych na portalach społecznościowych lub w innych zewnętrznych serwisach agregujących opinie, z którymi Usługodawca aktywnie nie współpracuje, zgodnie z obowiązującymi w tych miejscach regulaminami dodawania opinii.
    3. Usługodawca może udostępniać w Serwisie Internetowym dwa rodzaje opinii – opinie zweryfikowane oraz opinie niezweryfikowane.
  1. Opinia zweryfikowana to opinia, która może być wystawiona wyłącznie przez opiniującego, który faktycznie dokonał zakupu Produktu, w tym Biletu, w Serwisie Internetowym lub też odwiedził Muzeum – i jest ona oznaczona jako „Opinia zweryfikowana” lub w inny równoważny sposób. Opinie zweryfikowane są weryfikowane przez Usługodawcę lub działający na jego zlecenie podmiot trzeci, np. zewnętrzny serwis agregujący opinie, z którym współpracuje Usługodawca, pod kątem tego, czy opiniujący faktycznie dokonał zakupu w Serwisie Internetowym, zgodnie z procedurą wskazaną w niniejszym Regulaminie lub regulaminie serwisu agregującego opinie. 
  2. Opinia niezweryfikowana to opinia, która mogła zostać wystawiona zarówno przez opiniującego, który dokonał zakupu Produktu, w tym Biletu, w Serwisie Internetowym lub też odwiedził Muzeum, jak i przez opiniującego, który nie dokonał zakupu ani nie odwiedził Muzeum –  i jest ona oznaczona jako „Opinia niezweryfikowana” lub w inny równoważny sposób. Opinie niezweryfikowane to takie opinie, w przypadku których Usługodawca ani działający na jego zlecenie podmiot trzeci, np. zewnętrzny serwis agregujący opinie, z którym współpracuje Sprzedawca, nie zostały lub nie mogły zostać zweryfikowane pod kątem tego, czy opiniujący faktycznie dokonał zakupu w Serwisie Internetowym.
  3. Usługodawca zapewnia, aby publikowane opinie oznaczone jako „Opinia zweryfikowana” pochodziły od opiniujących, którzy faktycznie są Klientami Serwisu Internetowego lub też odwiedzili jego Muzeum. W tym celu Usługodawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie te pochodzą od jego faktycznych Klientów: 
  1. Usługodawca wysyła swoim Klientom (w tym także za pomocą zewnętrznego serwisu zbierającego opinie, z którym współpracuje) indywidualny link na podany przez niego przy zakupie adres poczty elektronicznej – w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie Klient, który dokonał zakupu Produktu, w tym Biletu do Muzeum, w Serwisie Internetowym. Dodatkowo dla uwiarygodnienia rzetelności opinii o pobycie w Muzeum, Usługodawca zapewnia, aby wiadomość z linkiem do formularza i zaproszeniem do wyrażenia opinii za jego pośrednictwem przesyłana była na adres e-mail Klienta dopiero po dacie wizyty określonej na zakupionym Bilecie.
  2. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od faktycznego Klienta Muzeum lub czy dany Klient kupił Produkt, w tym Bilet do Muzeum, za pośrednictwem Serwisu Internetowego, mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 10. Regulaminu.
  1. W przypadku opinii oznaczonych jako „Opinia niezweryfikowana” Usługodawca nie weryfikuje lub nie ma możliwości ich weryfikacji pod kątem tego, czy opiniujący faktycznie dokonał zakupu w Serwisie Internetowym lub też odwiedził jego Muzeum – opinie niezweryfikowane to najczęściej opinie pochodzące z zewnętrznych serwisów agregujących opinie, z którymi Usługodawca aktywnie nie współpracuje i które same nie weryfikują wiarygodności dodawanych w nich opinii (np. profile Usługodawcy w mediach społecznościowych itp.).
  2. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego (np. na stronie głównej, przy Produkcie, którego one dotyczą lub w dedykowanej rubryce z opiniami od Klientów) – każdorazowo wraz z wyraźnym oznaczeniem, czy są to opinie zweryfikowane, czy niezweryfikowane, zgodnie z postanowieniami poprzedzającymi.
  3. W razie wątpliwości Usługodawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Usługodawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient odwiedził faktycznie Muzeum, Usługodawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Serwisu Internetowego lub odwiedził jego Muzeum.
  4. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
  5. Usługodawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania Muzeum lub Produktów w Serwisie Internetowym. Usługodawca udostępnia opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Usługodawca nie zamieszcza sponsorowanych opinii.
  6. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
    1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Serwisu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania z Serwisu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia). Usługobiorca może mieć też możliwość dostarczania i przechowywania danych, korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
    2. PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej info@cosmosmuzeum.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Klientom/Usługobiorcom) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
    3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych: 
  1. Na adres poczty elektronicznej info@cosmosmuzeum.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
  2. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  3. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
  4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
  5. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.
  6. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorcę:
  7. Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Serwisu Internetowego:  
  1. obowiązek korzystania z Serwisu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach Zamówień), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
  2. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
  3. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści; 
  4. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Serwisu Internetowego;
  5. zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
  6. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Serwisie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
  7. obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego w sposób nie stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Serwisu Internetowego lub osób trzecich.
  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Serwisu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie. 
  2. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
  3. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności. 
  1. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 10. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.
  2. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
  3. Usługobiorcy bądź inne osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.
  4. PRAWA AUTORSKIE DO SERWISU INTERNETOWEGO
  5. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, materiałów, zdjęć, obrazów, grafik, nagrań, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
  6. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  7. SCHLUSSBESTIMMUNGEN
  1. Umowy zawierane poprzez Serwis Internetowy zawierane są w języku polskim i zgodnie z prawem polskim.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów i terminów płatności lub dostarczenia Produktu; zmiany, dodania lub usunięcia świadczonych Usług Elektronicznych; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; poprawy jakości obsługi Klientów/Usługobiorców – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  1. Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
  2. W przypadku umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej Newsletter) Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy.
  3. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Konsument ma prawo odstąpienia od umowy.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; Prawa Autorskiego; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt korzystając z danych podanych na wstępie.

Zapraszamy do zakupu i odwiedzin w naszym Muzeum

Zespół Cosmosmuzeum.pl

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY 
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)


Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

–    Adresat: 

COSMOSMUZEUM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Łucka 15/3 00-842 Warszawa
info@cosmosmuzeum.pl

–    Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*) 

–    Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

–    Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

–    Adres konsumenta(-ów)

–    Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

–    Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

Bild mit TextAutomatisch generierte Beschreibung